wilmadjurliv.blogg.se

2013-08-06
21:14:41

Kingstone

Igår så var jag och red det gick bra, fast Kingstone och Herkules gick i en hage typ en kilometer från stallet så vi tog med oss träns och Kingstone och Herkules borstlådor i bilen och åkte upp dit borstade i hage tränsade Kingstone så red jag barbacka och mamma ledde Herkules vi red inte så jätte långt för att det var så varmt och jätte mycket broms. Det satte sig en stor hästbroms på Kingstones bak och han gjorde ett stort bocksprång fast då så satt jag inte på.

Idag när jag var inne på facebook så såg jag en sida där någon gjorde armband av häst tagel. Man skulle skicka ett brev till henne med lite svans tagel som var lika tjockt som en blyertspenna och minst 30 cm långt, så flätar hon ihop det till ett armband eller en berlock till halsband eller liknande. Ett armband kostade 200 kr och om man ville ha något extra hjärta eller så kostade från 20 kr.

Funderade att göra ett med tagel från Kingstones svan. Skulle vara ett fint minne när jag inte kan rida honom längre utan får en egen häst.
Funderar på ett sånt här fast med bara två flätor det skulle kosta 240 kr. http://www.facebook.com/hastbling

 Ha det bra// Wilma♥

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: