wilmadjurliv.blogg.se

2013-07-15
18:13:00

Söndag-måndag hos Lovisa
Jag har sovit över hos Lovisa från i söndags till idag, på söndagen så hade vi bestämmt att vi skulle ridda en långtur, fast där vi hade tänkt att rida så var det några omkull blåsta träd över vägen så vi fick rida vedrundan istället som är typ mer än hälften så kort, men vi var ute i två timmar ändå...dom två sista galopperna var jätte roliga...Jag red först på Kingstone sen så kom Lovisa på Wanezza, det var en lång raksträcka fram till en nedförstbacke, hela raksträckan så galopperade jag och bara lät honom springa i sin fart, sen i den sista uppförsbacken så travade vi fram till backen jag behövde inte äns göra en galoppskänkel utan bara driva så gick han upp i galopp, de ända jag behövde göra var att stå i fälltsits (vet inte ricktigt hur det stavas) Jag kände verkligen att han gaav allt han hade och tog i med hela kroppen...medans Wanezza var ganska seg...;)
 
Jag och Lovisa hade tänkt att vi skulle göra en youtube kanal tillsammans, där vi lägger ut videos när hon och jag är i stallet och rider, antagligen så kommer jag att lägga upp videosarna här, på min blogg.
Ha det bra // Wilma♥
 
 
 

Kommentar:
#1: Jonna

Gud vad kul det skulle vara att få se dig och Lovisa rida i en video och inte bara på bild, skulle så gärna vilja komma till er och rida med er, är oxå 12 år och rider på en mindre shettis än du, alla som säger att vi är för stora för att rida shettis kan slänga sig i väggen ;) för shettisar behöver en lång, bestämd och envis ryttare :)

Svar: :)
Wilma Eriksson

2013-07-16 @ 11:34:53
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: