wilmadjurliv.blogg.se

2013-05-20
10:49:58

I Helgen
Lördag till söndag så har jag sovit över hos Lovisa. På lördags eftermiddan när jag kom så hade precis Lovisa och Nora ridit barbacka på Wanezza och Yass ner till stonas sommarhage, dom hade tagit med sig fika och så. Efter att jag borstat Kingstone så red jag också ner.
Kingstone sötnosen!!
Wanezza.....på bete.
Kingstone fick nöja sig med att beta i väg kanten, med Sunny i bakrunden.
 
På kvällen så åt vi glass och tittade på Eurovision songkontest. 
På söndags morgonen efter att vi ätit frukost så skulle vi hjälpa Lovisas mamma att släppa ut några av dom större hästarna på sommar bete, det var så fint! Det gick knappt att hålla i dom, när vi tog av grimmorna så sprang alla fem hästarna i en stor flock, den galmaste hästen gjorde ett bocksprång men inte dom yngre. 
Efter det så skulle vi röja en runda som jag och Lovisa alldrig ridit förut. Den var väldigt lång, och det var väldigt varmt. Vi byggde upp små hinder på vägen också, nästa helg kanske jag och Lovisa ska rida den rundan.
När vi kom hem till stallet igen så hämtade vi Kingstone, och byggde upp hinder på ridbanan. Vi skulle yuras om att hoppa honom. Först tänkte vi göra en kort bana med hinder, men vi orkade inte så det blev bara två. Ett rättuppstående med avstampsbom och en mur, Kingstone har aldrig hoppat en så "stor" mur förut så vi tog bara själva mur stolparna och sen två hinderstöd bakom och en bom imellan. Det gick bra han hoppade jätte fint. 
När vi var klara så skulle vi dusha honom, Kingstone har sommar eksem vilket gör att det kliar jätte mycket då är det viktigt att ducha honom ofta.
Sen hämtade mamma mig och vi åkte hem.
I dag så ska jag rida lektion med Kingstone för Sara, som jag red för i höstas också men har gjort ett uppehåll under vintern. Sara är jätte duktig och är utbildad ridlärare i centrerad ridning.
Hoppas det går bra och att jag inte glömt bort allt som jag lärt mig förra gången. 
Hejdå// Wilma♥
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: